Kiedy
IV. KIEDY – czyli o jakiej porze dnia, tygodnia, roku dochodziło do wypadków na drogach wojewódzkich
Godzina |
wypadki |
zabici |
ciężko ranni |
ranni |
kolizje |
00 |
2 |
0 |
4 |
4 |
29 |
01 |
1 |
0 |
0 |
4 |
11 |
02 |
1 |
1 |
0 |
0 |
19 |
03 |
2 |
1 |
0 |
1 |
18 |
04 |
2 |
1 |
0 |
4 |
22 |
05 |
8 |
1 |
3 |
12 |
44 |
06 |
18 |
4 |
7 |
19 |
96 |
07 |
10 |
3 |
1 |
10 |
107 |
08 |
16 |
2 |
6 |
16 |
107 |
09 |
10 |
1 |
5 |
11 |
121 |
10 |
11 |
0 |
3 |
16 |
150 |
11 |
20 |
1 |
3 |
34 |
143 |
12 |
18 |
0 |
8 |
29 |
142 |
13 |
18 |
1 |
7 |
25 |
190 |
14 |
11 |
0 |
5 |
13 |
164 |
15 |
28 |
2 |
12 |
42 |
172 |
16 |
26 |
3 |
11 |
26 |
187 |
17 |
15 |
4 |
2 |
15 |
140 |
18 |
24 |
3 |
11 |
29 |
141 |
19 |
12 |
2 |
3 |
13 |
116 |
20 |
12 |
2 |
5 |
15 |
118 |
21 |
8 |
3 |
2 |
6 |
81 |
22 |
7 |
3 |
2 |
9 |
54 |
23 |
5 |
0 |
0 |
5 |
37 |
RAZEM |
285 |
38 |
100 |
358 |
2 409 |
W roku 2013 szczególnie niebezpieczne na drogach wojewódzkich były godziny poranne (od 6 do 8) oraz popołudniowe (od 15 do 18), w których udział wypadków był większy od przeciętnego |
|
W odniesieniu do ofiar zabitych szczególnie tragiczne są godziny poranne charakteryzujące się szczególnie wysokim udziałem ofiar śmiertelnych – znacznie wyższym niż na pozostałych drogach. |
|
Również udział ofiar ciężko rannych był zdecydowanie wyższy od przeciętnej w okresie porannym i popołudniowym. |
Dzień tygodnia |
wypadki |
zabici |
ciężko ranni |
ranni |
kolizje |
PN |
46 |
5 |
14 |
68 |
386 |
WT |
42 |
5 |
26 |
53 |
343 |
ŚR |
30 |
9 |
6 |
25 |
340 |
CZ |
38 |
5 |
10 |
39 |
350 |
PT |
45 |
3 |
13 |
53 |
431 |
SB |
52 |
7 |
23 |
71 |
319 |
ND |
32 |
4 |
8 |
49 |
240 |
RAZEM |
285 |
38 |
100 |
358 |
2 409 |
W roku 2013 rozkład liczby wypadków na drogach wojewódzkich był zbliżony do rozkładu na wszystkich drogach regionu. Wyjątek stanowi sobota, dla której udział wypadków był znacznie większy oraz początkowe dni tygodnia. |
|
Pod względem liczby ofiar zabitych wyjątkowo tragicznym dniem na drogach wojewódzkich była środa, podczas której udział ofiar śmiertelnych był ponad dwukrotnie wyższy niż dla ogółu dróg i osiągnął tygodniowe maksimum. |
|
Wysoki udział ofiar ciężko rannych, większy niż dla ogółu dróg odnotowano we wtorek i w sobotę. |
Godzina |
wypadki |
zabici |
ciężko ranni |
ranni |
kolizje |
I |
25 |
3 |
3 |
30 |
234 |
II |
17 |
2 |
3 |
23 |
203 |
III |
25 |
0 |
10 |
27 |
207 |
IV |
25 |
7 |
6 |
28 |
227 |
V |
14 |
7 |
4 |
17 |
176 |
VI |
26 |
3 |
13 |
35 |
172 |
VII |
32 |
5 |
17 |
37 |
190 |
VIII |
20 |
0 |
8 |
25 |
201 |
IX |
25 |
4 |
7 |
30 |
219 |
X |
29 |
2 |
11 |
39 |
203 |
XI |
18 |
1 |
6 |
19 |
166 |
XII |
29 |
4 |
12 |
48 |
211 |
RAZEM |
285 |
38 |
100 |
358 |
2 409 |
Trudno jednoznacznie określić, która pora roku była najbardziej niebezpieczna na drogach wojewódzkich – liczba wypadków w poszczególnych miesiącach ulegała znacznym wahaniom. |
|
W odniesieniu do liczby ofiar zabitych najbardziej tragiczny był kwiecień i maj. Wyjątkowo bezpiecznymi miesiącami były marzec oraz listopad. |
|
Podobnie jak liczba wypadków liczba ofiar ciężko rannych ulegała wahaniom osiągając maksimum roczne w lipcu. |
Na drogach wojewódzkich godziny popołudniowe oraz dni weekendu są okresami szczególnie niebezpiecznymi.
- Szczegóły
- Administrator
- Odsłony: 1802